dinsdag 15 februari 2011

BOENK DEROP

De reden waarom ik weer in de pen kruip zijn de stakingen bij het MIVB. Dit is de maatschappij dat het openbaar vervoer regelt in en om onze hoofdstad Brussel. Deze stakingen zijn gisterenavond gestart en hebben vandaag gans de dag geduurd. Een beetje heel veel schandalig toch? Mensen die gisteren van hun werk naar huis moesten geraken werden hierdoor volop achteraan in hun sterretje genomen. Mensen die vandaag op hun werk moesten geraken werden ook keihard in hun hol geneukt. En als je de pech had om zowel beide verplaatsingen te moeten maken dan loop je de komende week rond alsof je 8 uur aan een stuk achterin door een grote negerlul werd genomen. De reden van de staking was schrijnend ergerlijk.

De eerste berichtgeving gisterenavond:
De chauffeurs van het MIVB (tram, metro, bus, …) hebben per direct het werk neergelegd nadat één van hun metrochauffeurs hardhandig werd aangepakt door een passagier. Aanleiding was het feit dat de metro aan het einde van zijn traject was gekomen en naar de stalplaats zou worden geleid. De passagier zou dus in principe enkel moeten overstappen hebben op een volgend toestel om zijn verplaatsing verder te zetten. Doch, deze mijnheer begint blijkbaar kabaal te maken in het bijzijn van zijn vrouw en kind en heeft de chauffeur een pak rammel gegeven.

Uiteraard heb ik dan begrip dat de collega’s solidair zijn met de aangevallen collega en ik begrijp perfect dat je op zulke momenten een signaal moet geven dat de veiligheid in de tram- en metrostellen niet zo heel erg veilig blijken te zijn voor diegenen die erin moeten werken. Dat je een actie op touw zet daar heb ik ook geen problemen mee e n dat je daardoor je eigen klanten in de kou laat staan is dan blijkbaar een voetnoot die er graag wordt bijgenomen. Ik aanvaardde het treurige nieuws dan ook met een zucht en ging verder met mijn leven. Echter dat was gisteravond.


De tweede berichtgeving deze middag:
Na onderzoek door de politiediensten naar aanleiding van het voorval van gisterenavond blijkt niet dat de passagier eerst klappen heeft gegeven aan de chauffeur maar dat de chauffeur zelf de luidruchtige passagier zelf enkele rake motten en stoempen heeft verkocht. Hier is men achter gekomen na het bekijken van de videobeelden van de bewakingscamera’s in en rond het metrostation.

Eerst lachte ik me een breuk toen dit nieuws me ter ore kwam. En dan kwam het besef dat er duizenden mensen vanmorgen niet of te laat op hun werk arriveerden omwille van een onnozel stakingske veroorzaakt een chauffeurke van kust mijn kloten met losse handjes. Als ik dit hoor en het blijkt waar te zijn heb ik enorm veel zin om even richting Brussel te crossen, op den bureau van meneer Schouppe (onze staatssecretaris voor mobiliteit) te kruipen, mijn broek af te steken en daar eens een dikke, vette, grote, bruine, stinkende drol te gaan draaien waarvan hij de geur nooit of te nimmer uit zijn proper kantoor krijgt. Ik zal dan wel naar ginder ‘sporen’ want er is toch geen enkele trein op tijd dus heeft mijn laxeermiddel zelfs meer tijd om te werken.

Ene fucking kakzeiker van een chauffeur zet gans Brussel en omstreken in de zeik omdat hij eventjes niet tegen de reactie van één van zijn passagiers kan. Dat die passagier niet zo goed gezind was is enigszins te begrijpen en dat hij daarvoor kwaad en assertief wordt spreekt dan weer niet in zijn voordeel  doch kan een voorval als dit niet op een beschaafde manier opgelost worden? Neen beschaafd is tegenwoordig uit den boze, we manifesteren, we staken, we roepen en tieren en we kloppen er boenk op !

Ik wens iedereen alvast veel succes met deze nieuwe communicatiemethode.

Q

Geen opmerkingen:

Een reactie posten